
Hoe je het ook draait of keert, een hoge lat – op zichzelf – is een geweldig ding. Het betekent dat je hoge standaarden hebt en kwaliteit wilt leveren.
Alleen kan het je soms zo overweldigen, ook in je marketing, dat je niets meer doet.
Deze 3 manieren hebben mij onlangs geholpen om me niet te laten blokkeren door mijn hoge lat:
1. Plan in de tijd
Als je lat echt onrealistisch hoog ligt, en je 10 dagen per week zou nodig hebben om je planning te halen, neem dan je tijd. Boek 3 weken extra voordat je je nieuwe aanbod lanceert.
Als dat betekent dat je dan écht super enthousiast kan vertellen, in plaats van te verkrampen in “het-moet-nu-gelanceerd-worden”! Dat werkt voor jou én je klanten veel beter!
2. De 85%-regel
Is je lat vooral hoog door perfectionisme? Zou je maar blijven sleutelen om het echt he-le-maal per-fect te krijgen? Start dan eens met 85%, en lanceer. Stuur die mails uit. Publiceer dat aanbod. Lanceer die website. Je leert veel meer door de actie, en kan daarna alsnog bijschaven. Want wachten op perfectie, daar leer je niets uit. Dus doe het, leer eruit, en weet:
Jouw 85% is voor je klant al ongelooflijk waardevol!
3. Gebruik systemen en tools
Routine is geweldig hiervoor: plan vaste momenten in de week of de maand om te werken aan marketing, of die projecten in je bedrijf die belangrijk zijn en niet dringend. Je Q2-taken. Anders blijven ze jaren liggen en daar wordt niemand gelukkiger van. Routine hoeft geen vies woord te zijn.
Laat je ondersteunen door technische tools! Ze bestaan ervoor! Je kan marketing inplannen, mails automatiseren, betalingen online laten doorgaan… Gebruik dat!
Heb je nood aan 1:1 advies om terug in actie te schieten? Om die lat te zien als jouw kwaliteitsdoel, niet als belemmering? Plan dan gerust een vrijblijvend diagnosegesprek in – mét superhandige tool: Acuity.